To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Wszystko o kółkach, kołach, kółeczkach i koniach... mechanicznych.
Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 23.03.2017 21:51:01

@Marcin ostatni plan remontu linii z Zawiercia do Tarnowskich Gór wiele nie poprawi bo czas dojazdu będzie i tak długi. Poza tym pociągi musiały by kursować często i przede wszystkim również w nocy, żeby kogokolwiek zachęcić do skorzystania z kolei. Dojazd nie jest aż tak tragiczny, jest A1 jest droga ekspresowa.
@Mpp Przy lotach dalekodystansowych, bo o takie chodzi z CPLem czas nie ma aż takiego znaczenia. Poza tym nie pisz o czasie jazdy pociagiem bo nie liczysz w ogóle dojazdu do stacji żeby do pociągu wsiąść. Jeżeli ktoś nie mieszka w pobliżu stacji na których zatrzymuje się Pendolino, IC, EX TLK to już to tak kolorowo nie wygląda. Dla mieszkańca np. Rybnika, Kędzierzyna, Oświęcimia o wiele szybciej jest dojechać do KTW czy KRK samochodem i lecieć z przesiadką, nie myśleć o bagażu etc. Oprócz tego loty krajowe są tak ułożone żeby bez zbędnej zwłoki się przesiąść. Nie odprawiasz się na lot do CPL czy Okęcia, a od razu do miejsca docelowego. Jeżeli chodzi o Balice i Poznań to dojazd jest bardzo szybki.
Do samochodu wsiadasz pod domem i wysiadasz na lotnisku 0 przesiadek. Chcąc jechać pociągiem trzeba najpierw dojechać na dworzec. Dla osób posiadających samochód jest to wygodniejsze. Do tego co jak lot jest wcześnie rano albo przylot bardzo późno, niestety ale pociągi z reguły nie jeżdżą cała dobę.
marip pisze:Jak CPL ma byc najwiekszym portem lotniczym Europy Wschodniej to jest raczej oczywiste, ze beda tu lataly rowniez inne linie lotnicze. Niektore z nich np: British Airways sa (przynajmniej na trasie Polska - UK) konkurencyjne w stosunku do takich przewoznikow jak Ryanair. Ktos mieszkajacy w Londynie i okolicach za bilet do Polski zaplaci mniej wiecej tyle samo w obu tych liniach. Teraz wezmy pod uwage fakt, ze Ryanair do niektorych miast w Polsce lata tylko wieczorem, a British Airways do Warszawy ma kilka lotow dziennie. Ja mieszkam daleko od Londynu, ale z Polski wole latac z British Airways, bo loty Rayanairu na moje lotnisko sa poznym wieczorem. Lecac Rayanairem ladowalbym kolo polnocy, potem chcac dotrzec do domu musialbym zaplacic 20 funtow za taksowke. To juz wole przyleciec do Londynu w tej samej cenie w ciagu dnia i dojechac do swojego miasta autobusem tez za okolo 20 funtow. Przynajmniej jestem w domu okolo 20 i moge spokojnie przygotowac sie na pojscie do pracy nastepnego dnia.

Z powodu usytuowania Okecia nie da sie tam latac noca ze wzgledu na halas. Nowe lotnisko byloby czynne przez cala dobe. Z tego pewnie powodu wielkie lotniska europejskie sa zlokalizowane poza miastem: np Heathrow - 40 min jazdy metrem, Charles de Gaulle - 30 min jazdy pociagiem.


Tyle, że Ryanair lata do tych niektórych polskich miast, a BA lata tylko do Warszawy no i od niedawna do KRK. Dla Ciebie ważna jest godzina przylotu a dla kogoś innego czas podróży, który w przypadku jaki opisujesz będzie krótszy lecąc RYRem.
Zarówno Heathrow jak i CDG mają problemy z hałasem. Loty nocne to przede wszystkim loty charterowe.

Dla mieszkańców stolicy czas dotarcia na lotnisko zdecydowanie się wydłuży, co dla biznesu, czyli głównego źródła dochodu, może być nie do zaakceptowania.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
marip
wyjadacz
wyjadacz
Posty: 946
Rejestracja: 02.11.2014 04:35:56

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: marip » 23.03.2017 22:20:44

Gdyby tak jak to jest planowane wraz z CPL powstala w kraju siec szybkich polaczen kolejowych, to czas dojazdu na to lotnisko z centrum Warszawy wynosil by 12 minut, a z Krakowa czy Poznania ok 50 min. Przy takim czasie dojazdu to chyba nawet i Warszawa Okecie nie prezentuje sie lepiej, bo trzeba nawet 30 minut zeby z centrum dotrzec w odzinach szczytu na lotnisko.

Awatar użytkownika
CryBoy
supernowa
supernowa
Posty: 6232
Rejestracja: 28.05.2011 00:02:20
Lokalizacja: West End

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: CryBoy » 23.03.2017 22:44:44

regysky pisze:A w kierunku na Warszawę jest cud, miód i orzeszki?

Nie jest.
Niemniej... Po wydostaniu się z miasta na obwodnicę (Sulechowska też bywa zakorkowana ale właśnie w przeciwieństwie do Wojska Polskiego ona BYWA zakorkowana a nie JEST zakorkowana przez większość doby) można "śmigać" S3 do Sulechowa. Na razie jeszcze dosyć ostrożnie trzeba "śmigać" bo ciągle trwają tam roboty no i nie ma nowego mostu w Cigacicach ale kiedyś się to przecież skończy.
W Sulechowie można wybrać albo dalszą jazdę S3 do węzła w Jordanowie i tam zjechać na A2 (fantasty usiłującego jechać do Warszawy DK 92 nawet nie umiem sobie wyobrazić) albo pchać się DK 32 w kierunku Poznania. Tak czy inaczej Sulechów się omija bo w obu kierunkach istnieje obwodnica. Potem na DK 32 robi się gorzej, bo wiele miejscowości (np. Kargowa, Kopanica, Rostarzewo, Rakoniewice czy Granowo) nie posiada obwodnic. Mają je na szczęście większe miasta takie jak Wolsztyn, Grodzisk Wielkopolski czy Stęszew gdzie wjeżdża się na DK 5. "Piątka" nie prezentuje się lepiej niż DK 32 ale to tylko kilkanaście kilometrów do węzła "Komorniki" i już można "śmigać" A2.
Dlatego nadal twierdzę, że "lepszy dojazd" samochodem do Berlina niż do Warszawy to bardzo odważna teza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
gejlord
gejlord
Posty: 8061
Rejestracja: 12.11.2012 22:50:32
Lokalizacja: Tychy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Leo » 24.03.2017 17:19:23

mpp pisze:Leoś, ale gdybyś mógł dostać się wprost do terminalu CPLu bez konieczności szukania miejsca do parkowania i płacenia za nie np. w ciągu godziny to byłoby Ci wszystko jedno, czy polecisz z CPLu, Pyrzowic, Balic, czy Stachowic.

No nie do końca, bo lecąc do Eindhoven wolałbym jednak z Balic, a nie z CPL. Gdybym miał podróżować do Nowego Yorku, to owszem, pewnie byłby to CPL (i pewnie miałbym świadomość, że na taki lot muszę poświęcić więcej cierpliwości i czasu, chociaż tego nie wiem, bo nigdy na długich trasach nie latałem). Jednak wygodny dojazd do CPL w przypadku lotów lokalnych mnie nie przekona, bo bliskość zdecentralizowanych portów lotniczych nijak nie tłumaczy tego, że do tych drugich nie mogą powstać równie dobrze funkcjonujące dojazdy i przylotniskowe dworce kolejowe. Na chwilę obecną najwygodniej korzystać mi z Balic i Pyrzowic oraz usług transportowych kogoś z rodziny. Takie latanie mija błyskawicznie i na połączeniach lokalnych po Europie, to jest najistotniejsze, łączny czas przemieszczenia się z Tychów koło Balic do Tiburga obok Eindhoven. Owszem, gdybym mieszkał obok CPL, nie ma sprawy, ale mieszkam w Tychach i w takich podróżach liczy się czas.

Mam wrażenie, że raczej nie mamy szans na zbudowanie wielkiego centrum przesiadkowego (i towarowego), co miałoby odnieść sukces (z wyjątkiem propagandowego ofkoz). Przecież obok, w Europie, mamy już coś dobrze funkcjonującego. Nie powinniśmy budować podobnego dużego portu lotniczego, który miałby konkurować z czymś, co dobrze funkcjonuje, bo skończy się to jak z Radomia. Pomysł spóźniony o kilka, kilkanaście lat, a nawet odświeżony, bo przecież Polska miała aspiracje na budowę CPL przesiadkowego. Wiadomo, ktoś z interesem nas ubiegł, bo jak zawsze zbyt długo się zastanawialiśmy komu z biznesmenów dać zarobić, czy Kulczykowi, czy komu innemu.

Oczywiście, nie kwestionuję tego, że takie CPL, jak zresztą i pozostałe lotniska w Polsce, nie miałyby mieć swoich dworców i dobrego skomunikowania. Wszystko to, jak wygląda dzisiaj, nie nastraja do pozytywnego myślenia, że byłby to pełen sukces, ale na pewno idziemy w dobrym kierunku, choć niekoniecznie z CPL. Nie nastraja, bo widzę, co się dzieje z głupimi pociągami do Warszawy. Bo jeżeli chcę tanio pojechać do Warszawy, to muszę jechać przez Łódź albo Sobieskim (który i tak zawsze jest opóźniony). Zanim pendolino zmonopolizowało połączenia Katowice-Warszawa, dało się w rozsądnych cenach kupić bilet, aby w 2 godziny 40 minut składem elektrowozu i wagonów IC pod szyldem expres przejechać trasę. Dzisiaj kluczem jest czas, ale za rozsądną cenę, bo rozumiem, kiedy to wejdzie następca concorda, za zaoszczędzony czas się zapłaci sporo. Dzisiaj do Warszawy w dwie osoby opłaca się mi jechać stilo, bo wychodzi taniej (o ile nie planuję wyjazdu na tyle wcześnie, aby załapać się na ochłap biletu w "promocyjnej" cenie).

Jakoś nie widzę sensu, żeby British Airways chciałaby latać z CPL w Polsce np. do Johannesburga. Poza tym porównywanie BA z konkurencją jest dziwne, bo BA ma aspiracje do tworzenia nie tylko siatki połączeń lokalnych w Europie, ale sprawdza się też w średnim i dalekim zasięgu.

Mówienie o CPL dla Europy środkowo-wschodniej ma sens, gdyby lokalizowano inwestycję budowy tego portu w Przemyślu ze względu na bliskość całej Polski, Słowacji, Węgrów i Rumuni. Tylko to wymagałoby również inwestycji w zakresie budowy infrastruktury drogowej, (ku uciesze niektórych) kolejowej z Polską, Słowacją... :-D :-D

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 24.03.2017 17:47:36

Porty huby to przede wszystkim przesiadki z samolotu do samolotu. Z tego tez względu lokalizacja nie jest aż tak ważna. Budowa cpl to glupota w czasach gdy coraz śmielej na rynek lotów daleko dystansowych wchodzą tani przewoźnicy. Kwestią czasu jest że loty między kontynentalne będą z portów regionalnych. Bez low cost loty po Europie z pkt A do pkt B odbywały się przez jeden a najczęściej dwa huby.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
Leo
gejlord
gejlord
Posty: 8061
Rejestracja: 12.11.2012 22:50:32
Lokalizacja: Tychy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Leo » 24.03.2017 17:51:30

Namieszać może następca concorda, bo nie sądzę, aby z lokalnych lotnisk miałby latać. Przynajmniej na początku, o ile samolot się sprawdzi i wejdzie do służb przewoźników.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 24.03.2017 18:25:30

Następca Concorda będzie raczej dla biznesu a nie dla pasażerów klasy ekonomicznej. Pomimo że to będzie nowa ekonomiczniejsza maszyna to i tak lot będzie kosztowniejszy niż zwykłym samolotem. Do tego dochodzą ograniczenia co do lotów z prędkościami naddzwiękowymi.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
regysky
Administrator
Administrator
Posty: 16251
Rejestracja: 26.05.2006 11:05:47
Lokalizacja: Kraków Główny Osobowy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: regysky » 24.03.2017 19:47:10

Przy dzisiejszym niebie CPL się nie sprawdzi. Kraj wciąż nie wygeneruje podróży międzykontynentalnych, które uzasadniałyby jego budowę, a do lotów po Europie model z mniejszymi regionalnymi lotniskami jest wystarczający (pod warunkiem inwestycji zapewniających przepustowość układu).
Polish priest blessing “an important road” in the Radom county. Dąbrówka Połężna, 2012.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 24.03.2017 20:03:54

Kraj nie ale region tak, tyle, że pisiory i LOT nie zdają chyba sobie sprawy z tego że na rynku jest spora konkurencja w tym segmencie.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
Hawken
gwiazda północy
gwiazda północy
Posty: 4449
Rejestracja: 05.08.2011 18:03:11
Lokalizacja: Syrenowo nad Wyschłą

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Hawken » 25.03.2017 16:20:34

Dlaczego Polska miałaby być gorsza od Radomia?
Kim jesteście - byłem,
Kim jestem - będziecie. :twisted:

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 25.03.2017 17:59:09

Gorsza to będzie jak to wybuduje, będzie większa/kosztowniejsza klapa ;)
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 25.03.2017 22:45:55

Och, każdą klapę można przekuć w sukces. Najwyżej zapłaci się przewoźnikom, żeby latali a w ramach 500+ ufunduje się ludziom darmowe bilety lotnicze z CPLu.
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 5753
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 26.03.2017 10:17:45

Ale te działania nie spowodują uniknięcia klapy finansowej.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 26.03.2017 10:41:09

A myślisz, że kogoś to obchodzi? Odtrąbi się sukces, bo jest frekwencja na lotnisku, co z tego, że generowana sztucznie.

Btw. Zrobił nam się oftop, więc spróbuję go wydzielić do tematu o lotnictwie...

Edit. Jednak nie umiem. POMOCY!
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
Hebius
jaszczomp
jaszczomp
Posty: 35297
Rejestracja: 04.05.2004 14:26:51
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Postautor: Hebius » 26.03.2017 14:03:40

Obrazek
    Hej! hej! mołodyciu ty hoża,
    Luli, luli, piękna królewno!
    Przyjdzie hrabia bogaty zza morza, hej!
    Utuli, utuli, na pewno, hej!

Awatar użytkownika
Snape
gejlord
gejlord
Posty: 7483
Rejestracja: 07.07.2009 12:33:59
Lokalizacja: Toruń

Re: To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Postautor: Snape » 26.03.2017 19:00:19

gówniane pomysły.... Niby po co mialbym jechac na jakies lotnisko miedzy wawą i Łodzią skoro mam bliżej do Bydg/Gdańska/Poznania. Ten dworzec w fabrycznej łodzi tez jest dla mnie bzdurą.. 1,5 mld złotych.... fajnie ze z naszych podatkow faktycznie cos powstaje tylko po co skoro przecietny kowalski skorzysta z tego raz dwa razy do roku albo rzadziej, a bogatsi mają swoje auta

Awatar użytkownika
regysky
Administrator
Administrator
Posty: 16251
Rejestracja: 26.05.2006 11:05:47
Lokalizacja: Kraków Główny Osobowy

Re: To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Postautor: regysky » 26.03.2017 20:03:38

Futi, przecież Bydgoszcz, Gdańsk i Poznań zamkną, by napędzać pasażerów CPL. :D
Polish priest blessing “an important road” in the Radom county. Dąbrówka Połężna, 2012.

Awatar użytkownika
Leo
gejlord
gejlord
Posty: 8061
Rejestracja: 12.11.2012 22:50:32
Lokalizacja: Tychy

Re: To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Postautor: Leo » 26.03.2017 20:32:45

Na grunty Chopina niektórzy już ostrzą sobie pazurki.


Wróć do „2.7. Motoryzacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość