To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Wszystko o kółkach, kołach, kółeczkach i koniach... mechanicznych.
Awatar użytkownika
Walpurg
wielki miś Gejowa
wielki miś Gejowa
Posty: 28208
Rejestracja: 23.08.2002 21:31:03
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet.

Postautor: Walpurg » 22.03.2017 11:18:24



Znający się na wszystkim Jarosław II Gowin ma pomysł na Centralny Dworzec Kolejowy i Nowy Jedwabny Szlak z Chin do Europy. Co nasi forumowi eksperci kolejowi na to?

Eksperci od lotnictwa raczej za niepotrzebną gigantomanię uważają Centralny Port Lotniczy, ale najpewniej powstanie, bo obecny rząd ma ambicje na miarę Gierka. Jeśli więc powstanie, czy ma sens Centralny Dworzec Kolejowy?

Notka edycyjna
-----------------------
Cytując Jarosława K. "To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet."
Kolejny offtopik wydzielony z kolejowego tematu.
2017.03.26, Hebius
Bądźmy pasywni, ale nie bądźmy bierni! (Bartosz Żurawiecki, Nie byłeś na Paradzie? Nie idę z Tobą do łóżka!, "Replika" nr 50, 07/08 2014, s. 11.)

Awatar użytkownika
Mazemi
gwiazda północy
gwiazda północy
Posty: 5268
Rejestracja: 01.01.2010 19:36:14
Lokalizacja: Karpaty

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Mazemi » 22.03.2017 11:27:47

Mamy już jeden Centralny Dworzec Kolejowy we Włoszczowej. To zdecydowanie za mało.
kotek91 pisze:Mazemi-jeśli chodzi o mnie to ja mam zawsze swoje zdanie bo jestem dowartościowany i ludzie w pracy i znajomi mnie lubią.Natomiast Ty w pracy jak i na forum jesteś tylko pionkiem ,także twoje zdanie się nie liczy..... 8)

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 22.03.2017 14:26:41

To powinien być Narodowy Dworzec Kolejowy, a nie Centralny!

A tak serio mówiąc - jeśli chcą budować lotnisko, które ma obsłużyć 2 razy tylu pasażerów, ile w tej chwili obsługują wszystkie lotniska w całym kraju razem wzięte, to wydajny i szybki transport kolejowy jest niezbędny. Z dwóch zasadniczych powodów:
1) ten miliard pasażerów, czy ile oni tam ich chcą mieć trzeba jakoś przewieźć. Transportem drogowym to jest niewykonalne;
2) trzeba zachęcić do korzystania z tego lotniska ludzi, którzy mieszkają od niego dalej, aniżeli 50 - 60 minut jazdy "tradycyjnymi" środkami transportu.

Musimy pamiętać, że to nie ma być lotnisko dla Warszawy, tylko dla całego kraju - więc budowanie dojazdu tylko "pod Warszawę" mija się z celem. CPL musi mieć łatwy dostęp nie tylko do Warszawy i Łodzi, ale także Katowic, Krakowa, Lublina, Trójmiasta i innych, dużych miast. Dużym wyzwaniem będzie przyciągnięcie pasażerów z zachodu kraju - tzn. Poznania, Szczecina, Zielonej Góry. Lotniska w Poznaniu, Goleniowie i Babimoście są co prawda daremne, ale niedaleko granicy buduje się Port Lotniczy Berlin-Brandenburgia (może w końcu się kiedyś zbuduje), na które ze Szczecina, czy Zielonej Góry jest znacznie bliżej (i lepszy dojazd), niż do planowanego CPLu, a z Poznania do Berlina i Warszawy odległość i czas dojazdu są podobne. Pasażerowie lecący w świat wybiorą to lotnisko, na które będzie im łatwiej, taniej i sprawniej dojechać (zakładając, że oferta połączeń lotniczych będzie podobna). Równocześnie zorganizowanie "taksówek powietrznych", czyli samolocików dowożących ludzi z Ławicy, Goleniowa, Rębiechowa, czy Świdnika też są pomysłami takimi sobie, bo przede wszystkim nie na każdy lot przybywający do CPLu będą takie połączenia, a poza tym z Rębiechowa do Gdańska, czy ze Świdnika do Lublina też trzeba dojechać. Wydaje mi się więc, że projekty CPL i szybkich połączeń kolejowych muszą być rozpatrywane łącznie. Ale moim zdaniem rozwiązaniem nie jest połączenie kolejowe do Warszawy i konieczność przesiadki na pociąg lotniskowy, tylko zapewnienie linii kolejowych komunikujących Warszawę i lotnisko z krajem przebiegających bezpośrednio w pobliżu terminalu lotniska - z tego względu lokalizacja lotniska w Mszczonowie wydaje mi się nie najgłupsza (skoro już musimy budować), bo przez Mszczonów wiedzie CMK - czyli można zapewnić już bezpośrednie połączenia z Katowic i Krakowa w czasie ok. 1:45 godz. nawet przy obecnej Vmax=160 km/h na zasadniczym odcinku CMK. Równocześnie Mszczonów jest położony w pobliżu linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków, co daje szansę na skomunikowanie Łodzi i Lublina (przez stację w Pilawie i dalej na linię nr 7 i równocześnie daje możliwość wyprowadzenia nowej linii w kierunku Łodzi i dalej Poznania/Wrocławia; wbrew pozorom nowa linia kolejowa do Poznania może być przydatna ze względu na wyczerpującą się już przepustowość linii kolejowej nr 3, a w kierunku Wrocławia proteza koniecpolska też nie daje rady i bardziej się sprawdza w obsłudze połączeń Kraków - Wrocław/Poznań). Jeśli będziemy w stanie dowieźć pasażerów z Poznania na to lotnisko w czasie poniżej dwóch godzin to będzie ono realną alternatywą dla nowego lotniska w Berlinie. Wplecenie nowego lotniska w ogólną sieć kolejową zamiast budowania specjalnych połączeń tylko po to, żeby wozić ludzi na lotnisko pozwoli też trochę zaoszczędzić, bo połączenia na lotnisko będą obsługiwać te same "pociągokilometry", co teraz połączenia do Katowic/Krakowa/Wrocławia/Poznania.

Ciekawym pomysłem mogłaby być lokalizacja CPL w Baranowie, ale tylko w kontekście budowy linii CMK-Północ, czyli przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej do Trójmiasta i budowy linii Y. Mszczonów jest trochę kłopotliwy pod względem skomunikowania z Trójmiastem, bo czas dojazdu do Mszczonowa istniejącą linią kolejową nr 9, 1 i 4 to czas jazdy wynoszący ponad 3 godziny.

Podsumowując - uważam, że nie jest nam potrzebny Centralny Dworzec Kolejowy, tylko porządna kolejowa obsługa nowego lotniska. To nie chodzi o to, żeby wywalić wielkie gmaszysko, które będzie misiem na miarę naszych możliwości, tylko o sprawną komunikację portu lotniczego z resztą kraju, a to nie jest coś, co możemy zrobić przy pomocy autostrad, bo po pierwsze nie są one konkurencyjne czasowo z szybką koleją, a poza tym ich przepustowość szybko się wyczerpie, jeśli będzie z lotniska faktycznie latać tyle ludzi, ile ma teoretycznie latać. A dworzec powinien być zintegrowany z terminalem lotniska.
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
Leo
gejlord
gejlord
Posty: 8431
Rejestracja: 12.11.2012 22:50:32
Lokalizacja: Tychy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Leo » 22.03.2017 19:10:32

Walpurg pisze:Znający się na wszystkim Jarosław II Gowin ma pomysł na Centralny Dworzec Kolejowy i Nowy Jedwabny Szlak z Chin do Europy. Co nasi forumowi eksperci kolejowi na to?

Ekspertem nie jestem, ale Gowin powinien oponować, aby na Jedwabnym Nowym Szlaku były koniecznie szerokie tory (o rozstawie osi obowiązującym na Wschodzie). Ten szlak już niebawem posłuży Putinowi do przejazdu rosyjskich pancernych pociągów.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 6050
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 22.03.2017 19:36:24

Oprócz CPLu i Dworca Centralnego jeszcze Centralny Kosmodrom i będziemy potentatem. Aaaa i jeszcze niech się ludzie osiedlą w pobliżu żeby potem mogli protestować, że hałas. Pozwoli to wykazać sie kolejnym pokoleniom władz. Wybudujemy potem kolejny CPL.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 22.03.2017 20:36:14

Leoś, od czego jest SUW-2000 :D . Polski wynalazek, który pozwala na szybką zmianę rozstawu zestawów kołowych bez konieczności zmiany całych zestawów na granicy :D . W Terespolu i Kuźnicy Białostockiej co prawda się nie stosuje, bo Białoruś uważa, że to niebezpieczne, ale swego czasu system był czynny w Medyce i radził sobie całkiem nieźle :] .

Shane, zapomniałeś jeszcze o centralnej spalarni śmieci koło tego osiedla.

Może Gowin zamiast Jedwabnego Szlaku zainteresowałby się Rail Baltiką albo usprawnieniem przewozów towarowych między Polską a Słowacją? Bo mamy trzy przejścia na całej granicy, z czego tylko jedno (Leluchów/Čirč) jest pełnosprawne, tzn. może obsługiwać pociągi bez ograniczeń długości i nacisku na oś. I jak most na Popradzie znów trafi szlag (jak to już bywało) to znów będzie problem. Wydaje mi się, że bardziej priorytetowa powinna być dla nas komunikacja Bałtyk - Adriatyk, bo (1) nie ma po drodze Rosji; (2) trudniej ominąć Polskę, niż w komunikacji Azja - Europa (Słowacja ma lepiej od nas rozwinięte punkty przeładunkowe z toru szerokiego na normalny).
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
CryBoy
gejlord
gejlord
Posty: 6434
Rejestracja: 28.05.2011 00:02:20
Lokalizacja: West End

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: CryBoy » 22.03.2017 20:56:28

mpp pisze:Musimy pamiętać, że to nie ma być lotnisko dla Warszawy, tylko dla całego kraju - więc budowanie dojazdu tylko "pod Warszawę" mija się z celem. CPL musi mieć łatwy dostęp nie tylko do Warszawy i Łodzi, ale także Katowic, Krakowa, Lublina, Trójmiasta i innych, dużych miast. Dużym wyzwaniem będzie przyciągnięcie pasażerów z zachodu kraju - tzn. Poznania, Szczecina, Zielonej Góry. Lotniska w Poznaniu, Goleniowie i Babimoście są co prawda daremne, ale niedaleko granicy buduje się Port Lotniczy Berlin-Brandenburgia (może w końcu się kiedyś zbuduje), na które ze Szczecina, czy Zielonej Góry jest znacznie bliżej (i lepszy dojazd) (...)

Z całym respektem dla Twojej wiedzy na temat transportu mpp ale muszę zapytać:
Co wg Ciebie oznacza "lepszy dojazd" z Zielonej Góry do Berlina? Lepszy niż co? Dyliżanse? Wozy konne? :o
Obrazek

Awatar użytkownika
Walpurg
wielki miś Gejowa
wielki miś Gejowa
Posty: 28208
Rejestracja: 23.08.2002 21:31:03
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Walpurg » 22.03.2017 20:59:36

mpp pisze:Może Gowin zamiast Jedwabnego Szlaku zainteresowałby się Rail Baltiką albo usprawnieniem przewozów towarowych między Polską a Słowacją?


Ale to nie pasuje estetycznie do zamierzeń tego rządu, bo oznaczałoby rozpraszanie, a oni chcą centralizować! :P
Bądźmy pasywni, ale nie bądźmy bierni! (Bartosz Żurawiecki, Nie byłeś na Paradzie? Nie idę z Tobą do łóżka!, "Replika" nr 50, 07/08 2014, s. 11.)

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 22.03.2017 22:19:12

CryBoy pisze:Z całym respektem dla Twojej wiedzy na temat transportu mpp ale muszę zapytać:
Co wg Ciebie oznacza "lepszy dojazd" z Zielonej Góry do Berlina? Lepszy niż co? Dyliżanse? Wozy konne? :o

O dojazd samochodem mi chodziło - do Berlina jedzie się z ZG trochę krócej jednak, niż do Warszawy. CPL nie wygra pasażerów z okolic ZG z nowym lotniskiem w Berlinie, jeśli dojazd (czymkolwiek) będzie zajmował prawie dwa razy tyle czasu, co do Berlina. Przecież nie o kolej - komunikacja kolejowa czegokolwiek z Polski z czymkolwiek za granicą jest beznadziejna, bo przecież to zagraża integralności terytorialnej naszego wspaniałego kraju.
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
CryBoy
gejlord
gejlord
Posty: 6434
Rejestracja: 28.05.2011 00:02:20
Lokalizacja: West End

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: CryBoy » 22.03.2017 23:03:24

Ekhm... A ty już próbowałeś jechać samochodem z ZG do Berlina? ;)
Zakładam, że nie.
Otóż. Najpierw musisz wyjechać z samej Zielonej Góry. "Wylotówka" na Gubin i Słubice czyli Aleja Wojska Polskiego na odcinku od ul. Wyszyńskiego do obwodnicy miasta stanowi jeden zwarty sznur samochodów mniej - więcej przez 16 godzin na dobę. A niech się zdarzy wypadek! A zdarzają się regularnie. Średnio co 2 tygodnie ktoś ląduje albo na drzewie albo na innym użytkowniku drogi albo na posesji któregoś z mieszkańców tej słynnej ulicy. Następnie czeka Cię swoisty test na wytrzymałość czyli DK 32 do Połupina koło Krosna Odrzańskiego (wąsko, kręto, żadnych obwodnic, TIR-y śmigają przez całą dobę).
Potem masz już wybór. Albo nadal trzymasz się DK 32 aż do przejścia w Gubinku czyli masz j. w. oraz zdecydowanie nadrabiasz drogi bo znacznie odbijasz na południe albo zjeżdżasz na DK 29. Pierwsza "atrakcja" to przejazd przez Krosno Odrzańskie. Jeden jedyny most na Odrze, żadnej obwodnicy oczywiście no i chcąc się dostać do tzw. górnego miasta zataczasz gigantyczne kółko po całym mieście, żeby objechać stromą nadodrzańską skarpę. Potem wcale nie jest lepiej. Podobnie jak na DK 32 praktycznie żadnych obwodnic (jest tylko w Drzeniowie) i tak aż do zjazdu na Autostradę Wolności przed Świeckiem a jeżeli nie chcesz bulić to turlasz się dalej aż do Słubic, gdzie po przejechaniu mostu na Odrze masz przed sobą "przebijanie się" przez cały Frankfurt. Powodzenia!
Nadal nie wiem na czym polega ten "lepszy dojazd". To raczej drogowa golgota i to w wersji hard.
Obrazek

Awatar użytkownika
regysky
Administrator
Administrator
Posty: 16264
Rejestracja: 26.05.2006 11:05:47
Lokalizacja: Kraków Główny Osobowy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: regysky » 22.03.2017 23:22:04

A w kierunku na Warszawę jest cud, miód i orzeszki?
Polish priest blessing “an important road” in the Radom county. Dąbrówka Połężna, 2012.

Awatar użytkownika
Leo
gejlord
gejlord
Posty: 8431
Rejestracja: 12.11.2012 22:50:32
Lokalizacja: Tychy

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: Leo » 23.03.2017 14:11:51

I trzeba za autostradę płacić, a droga Grodzisk Wlk., Wolsztyn, Września, Kutno usłana różami.

Te dworce i lotniska centralne to nic innego jak działania wizerunkowe. Lepiej niech sobie PiS poradzi z bieżącą infrastrukturą kolejową w Polsce, bo tutaj daleko jest od doskonałości i niech skłoni, aby ludzie zechcieli jeździć pociągami (których ciągle jest za mało, aby mówić o atrakcyjnej siatce połączeń). Żeby potem nie było takiego cudu jak z pendolino, że są pociągi, a nie ma torów pod nie, a dokładniej, będzie centralne lotnisko, a nie ma chętnych do latania.

Mnie się wydaje, że ludziom coraz rzadziej chce się daleko jechać na lotnisko, aby gdzieś polecieć. Sam patrzę po sobie, gdy chciałem udać się do Londynu albo Bristolu patrzyłem, aby latać z Krakowa albo Katowic. Nawet cena biletu nie sprawiłaby, żebym leciał z Wrocławia, chociaż to tylko nieco ponad 2h podróży autem (plus opłata za autozdradę;).

Rozumiem, że jeśli ktoś potrzebuje lecieć do Emiratów Arabskich, Singapuru, czy Rio De Janeiro, to nie może się spodziewać, że taki samolot poleci z Kielc. Podejrzewam, że większość Polaków lata raczej na połączeniach lokalnych, czyli mam na myśli Europę, a więc miasta typu Eindhoven, Londyn, Bristol, Bergamo... I wydaje się mi, że tanie linie lotnicze doskonale wstrzelają się w potrzeby ludzi.

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 23.03.2017 15:38:41

Oczywiście, dla mnie jest jasne, że zarówno CPL ministra Morawieckiego, jak i CDK ministra Gowina to są Misie na miarę naszych możliwości. Pamiętacie, co potem miało być? A potem co się zrobi..? Sporządzi się protokół zniszczenia.

Leoś, ale gdybyś mógł dostać się wprost do terminalu CPLu bez konieczności szukania miejsca do parkowania i płacenia za nie np. w ciągu godziny to byłoby Ci wszystko jedno, czy polecisz z CPLu, Pyrzowic, Balic, czy Stachowic.
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 6050
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 23.03.2017 16:56:44

Tyle że CPL raczej nie będzie dla linii jak Ryanair czy Wizzair. CPL ma być budowany przede wszystkim dla LOTu.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
uzytkownik_konta
gejlord
gejlord
Posty: 12004
Rejestracja: 11.10.2011 23:24:08
Lokalizacja: Lublin

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: uzytkownik_konta » 23.03.2017 18:24:54

Nie jestem specjalistą, ale to chyba trochę duża inwestycja, jeśli jest dokonywana pod kątem linii tej wielkości.

Awatar użytkownika
shane82
supernowa
supernowa
Posty: 6050
Rejestracja: 03.11.2011 00:05:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: shane82 » 23.03.2017 18:45:33

To się nazywa gigantomania pisiorów. Okęcie można spokojnie rozbudować. W latach 70 podobny bubel zrobiono w Kanadzie w Montrealu. Wybudowano wielki hub 50 km od miasta ludzie nie chcieli stamtąd latac właśnie dlatego że bylo za daleko. Potem część lotniska zaorano a reszta to hangary cargo. Lotnisko Gatwick ma jeden pas i odsługuje 40 mln pasażerów. Usytuowanie cplu koło lini kolejowych nic nie da. CPL ma obsługiwać ruch tranzytowy więc pasażerowie będą dolatywać i się przesiadać. Z każdego lotniska w Polsce lot lata do hubu. Stacja kolejowa nic nie da. Potrzebna będzie tylko dla pasażerów udających sie do i z Warszawy i Łodzi. Zamknięcie Okęcia uderzy w Warszawę. Kasę która chce się zmarnować lepiej juz zainwestować w uruchomienie kolei na lotniska regionalne lub, na co juz jest za późno, w budowę lotniska w okolicach Oświęcimia. Kiedyś byl taki plan, ponieważ EPKT jest daleko od Katowic a EPKK ma słabe możliwość rozwoju. Gdyby to zrobiono to na południu było by dziś większe lotnisko niz Warszawa.
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Beniamin Franklin
V1, Rotate, V2, positive climb, gear up

Awatar użytkownika
marip
wyjadacz
wyjadacz
Posty: 1049
Rejestracja: 02.11.2014 04:35:56

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: marip » 23.03.2017 19:00:22

Jak CPL ma byc najwiekszym portem lotniczym Europy Wschodniej to jest raczej oczywiste, ze beda tu lataly rowniez inne linie lotnicze. Niektore z nich np: British Airways sa (przynajmniej na trasie Polska - UK) konkurencyjne w stosunku do takich przewoznikow jak Ryanair. Ktos mieszkajacy w Londynie i okolicach za bilet do Polski zaplaci mniej wiecej tyle samo w obu tych liniach. Teraz wezmy pod uwage fakt, ze Ryanair do niektorych miast w Polsce lata tylko wieczorem, a British Airways do Warszawy ma kilka lotow dziennie. Ja mieszkam daleko od Londynu, ale z Polski wole latac z British Airways, bo loty Rayanairu na moje lotnisko sa poznym wieczorem. Lecac Rayanairem ladowalbym kolo polnocy, potem chcac dotrzec do domu musialbym zaplacic 20 funtow za taksowke. To juz wole przyleciec do Londynu w tej samej cenie w ciagu dnia i dojechac do swojego miasta autobusem tez za okolo 20 funtow. Przynajmniej jestem w domu okolo 20 i moge spokojnie przygotowac sie na pojscie do pracy nastepnego dnia.

Z powodu usytuowania Okecia nie da sie tam latac noca ze wzgledu na halas. Nowe lotnisko byloby czynne przez cala dobe. Z tego pewnie powodu wielkie lotniska europejskie sa zlokalizowane poza miastem: np Heathrow - 40 min jazdy metrem, Charles de Gaulle - 30 min jazdy pociagiem.

Awatar użytkownika
marcin
Tatromaniak
Tatromaniak
Posty: 23827
Rejestracja: 02.12.2007 19:45:33
Lokalizacja: blisko gór

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: marcin » 23.03.2017 19:26:48

shane82 pisze:EPKT jest daleko od Katowic


Wydaje mi się, że problemem naszego lotniska nie jest to, że daleko od Katowic, tylko to, że jest tragiczny dojazd.
Skandalem jest, że jakieś pipidówy w Polsce gdzie latają 3 samoloty na dobę mają dojazd kolejowy, a nasze lotnisko, jedno z największych w kraju, nie ma ani kolei, ani szybkiego tramwaju, ani nawet porządnej linii autobusowej (bo to, co posyła tam PKM Katowice to są kpiny).
Jeśli ktoś chce, znajdzie sposób.
Jeśli nie chce, znajdzie powód.

Awatar użytkownika
mpp
Moderator
Moderator
Posty: 3220
Rejestracja: 18.01.2012 10:50:46
Lokalizacja: Szyb św. Barbara

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: mpp » 23.03.2017 19:59:22

shane82 pisze:[...] Stacja kolejowa nic nie da. Potrzebna będzie tylko dla pasażerów udających sie do i z Warszawy i Łodzi. [...]

Nie jestem przekonany, czy wersja z dolotem z Pyrzowic/Balic/Ławicy (+dojazd z miasta na samo lotnisko) będzie tak zachęcająca czasowo. Tych połączeń do hubu może być ile? No, bo chyba nie co godzinę, czy nawet co dwie. A to oznacza czekanie na odlot do portu znacznie docelowego dłużej, niż zajmuje dojazd na lotnisko. Nie wydaje mi się, żeby oferta kilkugodzinnego czekania na odprawę tak zachęcała do korzystania z opcji "dolotu" - no, chyba że ktoś jest z Rzeszowa, czy Szczecina. Ale perspektywa półtoragodzinnej jazdy z Katowic pociągiem (zakładając, że dałoby się dojechać do lotniska bez dodatkowych przesiadek na lotniskobusy, czy inne badziewie) przy godzinnej częstotliwości pociągów jest trochę bardziej kusząca w porównaniu z jazdą do Pyrzowic (chyba furmanką obecnie, bo linia kolejowa to nie wierzę, że powstanie), odprawieniem się na lot do CPLu i przesiadką. Tym bardziej, że kolej już tam jest - więc lepiej ją wykorzystać (a nową linię na Poznań i dalej do granicy trzeba będzie wybudować prędzej, czy później, bo po prostu trzeba będzie - przewoźnicy towarowi nie mają już teraz gdzie upychać obecnie pociągów w kierunku granicy z Niemcami, a szybkość handlowa jest tragiczna z powodu konieczności przepuszczania "pasażerów"), niż tworzyć nowy, dość kosztowny system powietrznych taksówek do miast, które można w rozsądnym i konkurencyjnym czasie obsłużyć koleją.
Proszę pospieszyć z przesiadaniem.

Awatar użytkownika
marip
wyjadacz
wyjadacz
Posty: 1049
Rejestracja: 02.11.2014 04:35:56

Re: Kolej: pociągi, dworce kolejowe itp.

Postautor: marip » 23.03.2017 20:35:04

Zgadzam sie w 100%. Dworce kolejowe przy terminalach lotniczych to jest wlasnie to. Podam taki osobisty przyklad: na wakacje mialem leciec z lokalnego lotniska, ale w zwiazku z remontem pasa startowego niektore linie wycieczkowe musialy zawiesic loty. Firma przeslala mi zawiadomienie, ze odlot mam z lotniska oddalonego o okolo 100km. W blizszej odleglosci mam 2 inne lotniska, ale w porownaniu do tego, z ktorego wyznaczono lot nie maja one dworca kolejowego usytuowanego kolo terminalu, wiec tym samym liczba przesiadek wzrasta. Tak wiec pomimo tego, ze mam dwa lotniska polozone blizej od Manchesteru to nie zamierzam starac sie o zmiane miejsca wylotu, bo dojazd do tych blozszych lotnisk jest bardziej skomplikowany niz na lotnisko w Manchesterze, ktore ma stacje kolejowa tuz obok terminali.


Wróć do „2.7. Motoryzacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość